středa 1. května 2013

PW klub - Akce košile I

Na posledním setkání jsem holkám ukazovala obrázek quiltu v anglickém časopise Modern Patchwork - fractured log cabin - ušitý z košil. Domluvili jsme se, že bychom mohly něco takového zkusit ušít společně. Ještě netuším, co z toho vyjde, možná deka, možná polštářky, možná obojí.

Zadání je následující - ušít jeden blok rozměru 30 x 30 cm. Prostřední čtvereček by neměl být menší než 8 cm před ušitím. A kolik řad? Čtyři až pět mi připadá nejlepší, šířky pruhu jsou libovolné. Látky vyberte spíše kostkované a celkové ladění modré. Já jsem rozstříhala nějaké košile, co jsem měla ze sekáče.
Přidala jsem i proužkované látky a trénovala jsem ušití zkosených rohů, vypadá to skvěle. Všimněte si, že levý horní blok je šišatý. Pokud tedy šijete také od oka, tak doporučuju udělat blok větší a na závěr oříznout na rozmět 30 x 30, jinak se nám celkové dílko nepovede. Taky musím říct, že se mi moc líbí blok s přidanou červenou, ale pozor, aby nebarvila, já jsem použila zbyteček kvalitní látky KONA.
No a ve čtvrtek 9.5. s uděláme toto:

Šišatý bloček jsem vyřadila a nejdřív vypářu poslední řadu a srovnám velikost. Až budou všechny bloky rozřezané, tak budeme skládat.
Tady jsem na zkoušku dala k sobě ty tři rozřezané, ve finále bude samozřejmě každá čtvrtina jiná. Taky vám připadá, že to ta červená krásně rozsvítila?
Tak se těším na vaše bločky. A koho to chytne jako mě a nezůstane u jednoho, tak si může zbytek vyměnit taky a udělat si něco i pro sebe domů.
Příští čtvrtek si stroje brát nebudeme, protože budeme řezat a skládat. A přineste s sebou na pochlubení hvězdy ať můžu udělat galerii. No a to nejdůležitější nakonec: Kdo chce objednat z Domu látek, donese papírek s údaji a peníze, rovnou bych na místě udělala objednávku.

1 komentář: