sobota 25. dubna 2015

Jehelníček

V pondělí nám na setkání patchwork klubu ukazovala Mirka postup šití jehelníčku. Zkoušeli jsme už anetky, tohle překládání je vlastně podobné, ale víc vypadá jako okna katedrály. Postupů určitě existuje více, ale mně se ten Mirčin tak líbil, že jsem ho doma hned vyzkoušela. Takto se povedl mně:



1.Potřebujete 4 čtverce 12 x 12 cm, jeden z kontrastní látky. Dva ze čtverců rozřízněte na poloviny.


2. Vzniknou vám 4 obdélníky 6 x 12 cm, které složíte do troúhelníku a sežehlíte.


3. Všechny čtyři troúhelníky položíte na kontrastní čtverec, můžete přistehovat po okroji, ale hlavně přichytíte několika stehy špičky trojúhelníků uprostěd čtverečku.


4.  Pak všechny odvěsny trojúhelníka ohnete a při okraji prošijete. Vzniknou krásné obloučky.


5. Máte vrchní díl jehelníčku. Já jsem přišila čtverec jako  zadní díl, protočila, vycpala a našila knoflík, který skryl špičky. Mirka to dělala ještě lépe, se zadním zapínáním a s poutkem.

5 komentářů:

  1. Verusko, moc krasny a ďakujem za inčpiráciu ....
    Mirka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, jsem ráda, že se návod hodí. Já jsem postup pochopila pořádně, až když mi to kamarádka ukázala

      Vymazat
  2. Věrko, díky za postup. Docela se mi taky líbí. Možná se do něj pustím!
    Jehelníček je super!

    OdpovědětVymazat