úterý 1. srpna 2017

Šiji a přešívám

V rámci své momentální ekologické posedlosti jsem se rozhodla nic nového na sebe si letos v létě nekoupit. Ale šiji ze zásob a přešívám, alespoň využiji figurínu, kterou jsem si nadělila pod stromeček.
Tohle byly šaty z fáčoviny koupené na kila, před deseti lety jsem si je roztrhla, ale našla jsem ještě metřík látky, takže jsem ustřihla sukni a našila na nový vršek mých aktuálních rozměrů.

Tohle byl původně závěs, ale moc se mi zalíbil střih na "boho" šaty. Výsledek mne moc nenadchnul, jsem na podobný střih moc malá. Možná je to i materiálem a vyzkouším to ještě jednou se splývavější látkou. Zatím je nosím doma.
Zuzce jsem ze dvou starších šatů (jedny její, jedny moje) ze sekáče ušila sukně. Má tento typ moc ráda, nosí je i doma.
A hlavně jsem výrazně  zredukovala svůj šatník. Do recyklačního kontejneru jsem odnesla hodně igelitek, většinou v nich bylo oblečení, které čekalo, až do něj zhubnu, a věci z umělých materiálů. Také jsem přeskládala ponožky a kalhotky do komody nastojato (dnes to propaguje hodně  M. Kondo) .

Jako inspiraci jsem použila toto vyčerpávající video v angličtině, super skládání kalhotek najdete v čase 11.49, já to neznala. Ponožky jsem sice skládala, ale jinak. V tomto systému je všechno vidět (kde jsem proboha nasbírala tolik ponožek?), takže jsem mohla některé rovnou vyhodit a příště už nebudu žádný kousek hledat. Jen to vyžaduje velkou kázeň při ukládání vypraného prádla, snad to dám.

4 komentáře:

  1. Taky jsem to video viděla - ale zatím jsem nenašla odvahu se do toho pustit... držím palce, ať to funguje!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivi, ale varuji - jakmile to jednou člověk poskládá, tak hned vidí, kolik si toho nakřečkoval. Vypadá to, že ponožky a kalhotky už si teď dlouho nekoupím :)

      Vymazat
  2. Já jsem si dokonce asi před 2 lety koupila tu knížku o úklidu, skládat ponožky a kalhotky nastojato mi vydrželo asi rok, teď jak kdy. K likvidaci tašek označených "až zhubnu" pořád nemám sílu. Ale chystám se malovat ložnici a šatnu, vyměnit koberec, to by mohla být ta správná chvíle. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O knížce taky uvažuji, ale asi si ji jen půjčím v knihovně, dnes je toho na internetu spousta. Zrovna teď jsem domalovala - přetírám u nejstaršího syna starý nábytek, takže jsem to probrala i u obou kluků, vyhazovala jsem pytel lichých ponožek a spoustu slipů - jak to člověk hodí jen do šuflete, tak to pohřbí. Snad jim to chvíli vydrží :))

      Vymazat